Ateşleme sisteminin görevi: benzinli motorlarda silindire alınan hava-yakıt karışımının, sıkıştırma zamanının sonuna doğru bujide kıvılcım oluşturarak tutuşturulmasını sağlamaktır. Bunun için 12 voltluk akü gerilimi, ateşleme bobininde 20-30 bin volta yükseltilerek, doğru zamanda bujilere gönderilir. Buji tırnaklarından atlayarak devresini tamamlayan yüksek gerilimli elektrik akımı kıvılcım (ark) oluşturur, böylece benzin-hava karışımı tutuşur ve yanma (patlama) başlar.
Bobin:
Akünün l2 voltluk akımın, 15-25 bin volta yükselten devre elemanıdır.
Buji:
Distribütörden gelen yüksek voltaj ile daha önce sıkıştırılmış bulunan benzin – hava karışımını ateşler. Buji kurum yaparsa ince zımpara ile temizlenir.
Buji Kablosu:
Distribütörden gelen yüksek voltajı bujilere taşıyan parçadır.
Distribütör:
Endiksiyon bobininde oluşan yüksek gerilimi ateşleme sırasına göre (1-3-4-2) bujilere dağıtır. Üç elemanı vardır.
Platin:
Açılıp kapanmak suretiyle bobinde yüksek gerilimin oluşmasına yardımcı olur.Platin meme yapmışsa zımpara kağıdı ile temizlenmelidir.
Meksefe:
Platinler açılıp kapandığında geçici olarak elektrik akımını depo ederek platini korur. Platinlerin meme yapmasını önler.
Tevzi Makarası:
Yüksek voltajın ateşleme sırasına göre bujilere dağıtılmasını sağlar.